Autor Wątek: Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8  (Przeczytany 14698 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« dnia: Czerwiec 21, 2007, 08:27:51 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Wlasnie doczytalem sie na forum mgrover, ze "the stock 1400 cams are softer than the 1600 and 1800 ones" :shock:

Na tyle na ile mi pozwala moja znajomosc jezyka to wydaje mi sie ze ustawienie krzywek w fabrycznych walkach 1.4 jest inne od tych z 1.6 i 1.8. Nie sadze zeby chodzilo tu o twardosc materialu :) Kutwa, a ja jezdze na walku od 1.4. To dlatego Dave Andrews mowil mi zebym wsadzil palec w oryginalny walek od 1.8, a ja myslalem ze pozjadalem wszystkie rozumy i zapodalem od 1.4 :)

Przy rozgrzanym silniku pojawia mi sie metaliczny dzwiek, ktory przypomina spalanie stukowe, albo walenie panewek. Czy zle czasy otwarcia i zamkniecia moga miec cos wspolnego z tym faktem?. Jezeli krzywka jest mniej ostra to znaczy ze czasy otwarcia sa wieksze czy mniejsze bo juz zglupialem.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 21, 2007, 08:44:18 am »

Kerad70

  • Gość
Według mnie mniej ostra powoduje niepełne otwarcie zaworu co za tym idzie mniejsze napełnianie cylindra
co do stukotu to nie wiem czy tłoki trochu nie mogą dostawać od zaworu , a i może prawie na pewno fazy rozrządu mogą mieć na to istotny wpływ
jeszcze raz mówię nie wiem za mało danych musiałbym najlepiej to usłyszeć

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 21, 2007, 08:54:29 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Rozrzad na pewno jest dobrze ustawiony. Moze rzeczywiscie tloki dostaja od zaworow, ale dlaczego na zimnym silniku tego nie ma i wystepuje tylko pod obciazeniem. Przy pracy jalowej nie stuka.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 21, 2007, 09:14:00 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To ty nie porównywałeś wałków przed włożeniem??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 21, 2007, 11:02:05 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Caly czas zylem w przeswiadczeniu ze walki sa identyczne. Tak tez wyczytalem z forum mgrovera. Teraz znalazlem info ze jednak 1.4 sa inne a akurat tej osobie co to napisala wierze na 1000% :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 21, 2007, 11:44:20 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
z ta ostroscia krzywek to roznie bywa ,bo kazdy interpretuje to jak chce
ostra krzywka kojazy mi sie z taka ,w ktorej zwiekszono skok ,wiec ciezko powiedziec cos o jej katach pracy
dobrze by bylo jakbys porownal te walki pod wzgledem katow otwarcia i zamkniecia

co do twojego metalicznego dzwieku ,to ciezko wyczuc
nawet zmienione katy otwarcia zaworow nie powinny miec wplywu na spalanie stukowe ,a przeciez w kolektory ci nie prycha
zaplon w 1.4 tez powinien byc raczej lagodniejszy (choc nie musi)
moze nalozyly ci sie efekty stosowania innego walka i innego zaplonu - ale to gdybanie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 21, 2007, 12:11:43 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Hmm, zeby zawory walily w tloki czas otwarcia lub skok zaworu musialby byc wiekszy. Czy jeden z tych elementow moze charakteryzowac mniej ostre walki :? Tak czy inaczej moze rzeczywiscie sie cos dzieje czego nie potrafimy zdiagnozowac i jedynym wyjsciem bedzie adaptacja palca na walek z 1.8 i podmianka.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 21, 2007, 12:21:16 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nie wiem czy masz luźny wałek  od 1,4 ale jeśli tak to porównaj go z tym wyjętym z 1,8. W 1,4 waki są identyczne (twin cam - bliźniacze). porówaj wymiary krzywek i ich położenie względem koka ustalajacego dla koła paska rozrządu. Niby różnice kilku stopni ale jak dokadnie to przeanalizujesz to kto wie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 21, 2007, 12:37:23 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
W tej chwili luzny mam tylko 1.8, ale pasuje zdjac pokrywe i gorne sanki i wyciagnac ten ktory mam zamontowany. W sumie to przed operacja mozna porownac. Musze jakis skolowac, ale skoro Dave mowi ze sa inne to chyba tak jest :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 21, 2007, 13:49:53 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
no to niezly pasztet,
trzeba to dokladnie sprawdzic, najwyzej pozycze walek 1.4 ssacy od kumpla do porownania, mam nadizeje ze ma jakis luzny

nie ma mozliwosci zeby zawory stukaly o tloki !!, gdyby tak bylo to ten silnik rozpiep^%&lby sie po pierwszym odpaleniu !!
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 21, 2007, 14:04:40 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
A nie moze byc takiej opcji zeby dotykaly minimalnie?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 21, 2007, 17:53:51 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
eee to by tez na zimnym dotykalo, w/g mnie to nie mozliwe
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 21, 2007, 18:34:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
stukniecia o tlok bylyby mozliwe w takim ukladzie tylko gdyby zawory nie zdazyly wracac (co by wyjasnialo stuki powyzej danej predkosci obrotowej)
czyli sprezyny zaworowe by nie wyrabialy
czyli porownaj te walki pod wzgledem wzniosu krzywek i katow  :mrgreen:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 21, 2007, 22:05:17 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
znaczy się 1,4 na wałkach od 1,6 by zyskał :D

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 22, 2007, 23:32:39 pm »

maras

  • Gość
Wg mnie, skoro średnice zaworów we wszystkich K są takie same, to te bardziej ostre wałki będą powodowały większy wznios zaworów,czyli krzywki powinny być jakby rozciągnięte w porównaniu do 1.4. W tej chwili możesz mieć za mało powietrza, ale o uderzaniu zaworów w tłoki nie może być mowy, już byś dawno nie miał kompresji. Spalanie stukowe to to też raczej nie jest, bo ono  pojawia się najczęściej pod obciążeniem. Prawdopodobnie Twój roverek jest teraz trochę stłumiony
Van#1860 napewno by zyskał, ale przydały by się jeszcze wtryskiwacze wydajniejsze

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 25, 2007, 09:11:06 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No nie ma bata, musze zmienic ten walek. Chcialbym, zeby to bylo powodem tych dziwnych stukow.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 25, 2007, 21:19:02 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
to ja mam pytanie: jaki kolor wtryskow powinien miec 1.4?
gdzies o tym bylo, ale nie moge tego znalezc :/
to ja, byly Marcin#839

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 25, 2007, 21:44:28 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
niebieskie
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 25, 2007, 21:50:21 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
hmm, bo ja mam szare.
to ja, byly Marcin#839

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 25, 2007, 21:53:15 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
tyż szare