Autor Wątek: Rover - dławi się przy dodawaniu gazu  (Przeczytany 23937 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« dnia: Luty 23, 2005, 13:32:48 pm »

boczek#1851

  • Gość
Witam wszystkich. Przeszukalem chyba cale forum i nie znalazlem odpowiedzi na pytanie, wiec zalozylem ten temat.
Chodzi o to, ze gdy zapalam silnik, wszystko pieknie chodzi. Lecz gdy dodaje gazu silnik natychmastowo traci obroty. Jesli przytrzymam gaz, to gasnie. Nie chce wrocic na obroty. Jak chcę ruszyc z miejsca to nie ma mocy i po prostu nie chce jechac. Nie wiem gdzie tki przyczyna.
Aha, jeszcze jedno. Silnik po uruchomieniu chodzi jak diesel. Tak jak by zawory klepaly. I wlasnie nie wiem, czy to jest przyczyna, ze spala olej i ciagnie z baku.
Jesli ktos wie o co chodzi, to prosze o odpowiedz, albo odnosnik do tematu gdzie to juz bylo omawiane. Z gory dzieki!

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 23, 2005, 13:48:37 pm »

roverek

  • Gość
Przyczyn może być wiele np.zatkany filtr paliwa,padaj?ca pompa paliwa(jak gło?no chodzi-czy j? słychać),kable WN,?wiece itd.itd.Pozdrowienia.A najlepiej stacja diagnostyczna -komputer- i wszystko będzie wiadome.Pozdrawiam.

Re: 1,4 rover - silnik
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 23, 2005, 15:33:18 pm »

Tomcat T4

  • Gość
Podobne objawy - tylko bez zjadania oleju - miałem w Xsarze 1,4 gdy padł czujnik temperatury silnika (ale ten steruj?cy kompem) i auto pracowało tak jakby by;lo ca;lly czas zimne. Tylko, że jak silnik był rzeczywi?cie zimny to było ok. Dopiero pó?niej się cuda działy.
Ale jak już napisał mój pzredmówca - porz?dny komputer diagnostyczny, który będzie pokazywał na ekranie wszytkie parametry sczytane z czujników.

rover 1.4
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 23, 2005, 16:28:02 pm »

Piter

  • Gość
No siema a ja uważam że to jest modół w swoim roverze mialem podobne objawy dławił się nie wchodził na obroty nie miał mocy.je?li masz gaz i mało je?dzisz na paliwku mog? być zapieczone końcówki od wtrysków.sprój dolać płynu do paliwa (nie pamietam nazwy)który przeczyszcza przepustnice i wtryski on kosztuje w granicach 10zł dostaniesz w każdym cepku.możesz sprawdzic też czy pompa paliwowa(w baku)nie jest zapchana.ale generalnie obstawiam modół.co do tego drugiego objawu nie będę sie udzielał bo nie wiem.narqa

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 23, 2005, 18:29:44 pm »

boczek#1851

  • Gość
Bryku u mnie też po odpaleniu chodzi jak diesel,klepi? zawory albo szklanki muszę się tym zaj?ć a co do braku mocy to niewiem(może co? z układem zasilania)

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 23, 2005, 21:22:22 pm »

roverek

  • Gość
Doczołgaj się je?li możesz na diagnostykę .ok.100 PLN - i wszystko będzie jasne.
Roverek ma za dużo urz?dzeń ,żeby bez  kompa jednoznacznie ustalić przyczynę awarii{oczywi?cie z małymi wyj?tkami,za pomoc? długoletniego stażu serwisowego.}
Pozdrawiam :P  :P

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 23, 2005, 22:53:04 pm »

boczek#1851

  • Gość
hmm to nie ciekawie. wszyscy piszecie, ze najlepiej bedzie jak wybiore sie do stacji diagnostycznej. mialem nadzieje, ze ktos bedzie wiedzial jak to wlasnorecznie naprawic:) no trudno. chyba diagnostyka bedzie jedynym rozwiazaniem. dzieki wszystkim za pomoc!

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 24, 2005, 08:05:45 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Duze prawdopodobienstwo ze wina lezy po stronie czujnika polozenia walu. Bylo kilka razy o tym na forum wiec musisz sobie poszukac.

Cytuj (zaznaczone)
I wlasnie nie wiem, czy to jest przyczyna, ze spala olej i ciagnie z baku.


Ktory rok tego Twojego polda, jaki przebieg? Nie rozumiem, co ciagnie z baku?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 24, 2005, 09:15:27 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witka.
Faktycznie diagnozowanie silnika rovera nie jest prost? spraw? a i diagnoza komputerowa to wyższa szkoła jazdy. Mało który tester łyknie poldrovera. Zanim pojedziesz do jakiego? diagnosty zadzwoń i spytaj czy będzie miał tak? możliwo?ć bo to jeden z trudniejszych do zczytania komputerków, a poco robić kilometry na darmo.

Ja osobi?cie zaczł?łbym od sprawdzenia poprawno?ci wszystkich poł?czeń, potem miernikiem czyjnik PWK (ma mieć koło 1,5kiloOma), ci?nienia paliwa (ponad 3,5bara), stanu filtra paliwa i listwy wtryskiwaczy. Potem pomiar kompresji na cylindrach oszacowanie stanu ?wiec, przewodów WN, kopółki i palca rozdzielacza. Na koniec sonda Lambda. Dalej to już w zależno?ci od wyników powyższego.
Większo?ć  z tego możan sprawdzić samemu. Osobi?cie uważam że wizyta w warsztacie to ostateczno?ć. Oni w większszo?ci proponuj? wymianę na nowe (nieważne czy potrzebnie)



PS. Ludzie mam pro?bę: Nie uważajcie że komputer pomoże we wszystkim. Ta bezduszna maszyna sprawdza tylko podstawowe funkcje a jej pomoc ogranicza się do wskazania modułu w którym nast?piło uszkodzenie. we?my na przyłak czujnik temperatury płynu. Komputer pokaże że jest uszkodzony, bezmy?lny mechanik wymieni na nówkę i okaże się że znowu czujnik padł. MOżna tak w kółko a wystarczyło sprawdzić i zobaczyć że 5 cm dalej jest przetarty kabelek. Komputer tylko pokazuje a interpretacja nadal pozostaje w gestii obsługuj?cego.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 24, 2005, 11:38:48 am »

boczek#1851

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Ktory rok tego Twojego polda, jaki przebieg? Nie rozumiem, co ciagnie z baku?

Rocznik 95, przebieg ok. 120 000, ze ciagnie z baku, chodzilo mi, ze pozera straszne ilosci paliwa. Nigdy wczesniej tak nie bylo:(
@Bocian_s#313:
ciezka sprawa z tym wlasnorecznym badaniem. nie znam sie za bardzo na tym. ale dzieki za namiary co i jak na poczatku sprawdzic. moze ktorys ze znajomych bedzie sie orientowal:)

[ Dodano: 2005-02-24, 13:03 ]
mam jeszcze jedno pytanie zwiazane z tym problemem. kiedys slyszalem, ze nie wolno zapalac na popych, czy tez podczas ciagniecia przez inny samochod, bo moze przeskoczyc pasek rozrzadu. czy to prawda? bo nie raz tak robilem jak nie chcial zapalic.
sprawdzalem jeszcze swiece i sa czarne, okopcone i wilgotne. co Wy na to?
a mozecie jeszcze napisac jakie sa oznaki kiedy modul jest uszkodzony?
czy regulatory hydrauliczne maja wplyw na glosne "klepanie" w silniku?
dzieki za pomoc:)

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 24, 2005, 14:02:09 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Więc tak wyja?nijmy sobie jedno. W Roverze nie ma modułu jest komputer i to on zarz?dza wszystkim: zapłonem, paliwem itditp.

Pasek może przeskoczyć i nie wykluczone jest że wła?nie tobie przeskoczył. Musisz znale?ć ksi?żkę i sprawdzić ustawienia wszystkich znaków. Musz? się pokrywać. Na twoim miejscu zacz?łbym od tego.

Kolejna sprawa to piszeż że ?wiece s? czarne i mokre. Wskazywałoby to na zbyt duż? ilo?ć paliwa. Nasuwa się jedno - sonda lambda. Poszukaj na forum było nie raz opisane jak j? sprawdzić.

Chociaż w poł?czeniu z przestawionym zapłonem to może być dobra tylko iskra nie popada wtedy kiedy trzeba.

A regulatory hydrauliczne stukaj? niemal w każdym roverze szczególnie z większym przebiegiem i jak jest zimny. je?li nie jest to przerażaj?ce to mamy do wyboru dwie opcje albo zalać lepszy olej albo przywykn?ć. Je?li stukot jest spory to nie pozostaje nic innego jak wymiana.

Niemniej jednak na twoim miejscu zacz?łbym od sprawdzenia paska rozrz?du. Je?li nie był zmieniany to wymień jak naszybciej. Pamiętam jak o mały wlos nie wymienili?my kobicie komputera w punto bo ?le palił. Po sprawdzeniu rozrz?du okazało się że pasek był przestawiony o kilka z?bków :shock: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 24, 2005, 21:00:19 pm »

boczek#1851

  • Gość
@Bocian_s#313:
dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. musze sie wybrac do jakiegos mechanika, gdyz sam nie za bardzo sie orientuje w tym silniku ;) wszystkiemu moze byc winny wlasnie przestawiony pasek.
a jeszcze jedno mam pytanie. regulatory wlasnie dosyc glosno stukaja. silnik zalewam olejem MobilSuper 15W40. to chyba najgorszy nie jest? no i wlasnie ciekawi mnie ile bedzie mnie kosztowala wymiana? moze ktorys z forumowiczow wymienial i sie orientuje?

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 24, 2005, 21:37:46 pm »

roverek

  • Gość
wymiana ,czego

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 24, 2005, 22:18:15 pm »

maly

  • Gość
Jesli chodzi o wymiane szklanek to jest raczej nieoplacalna, ze wzgledu ze musialbys wymienic je wszystkie :) (ciezko poznac ktore stukaja, ktore nie).

Jesli chodzi o wymiane oleju to lepiej zostan przy tym, ktory jest, chyba ze ten mineralny jest zalany dopiero pierwszy raz. Wlanie pelnego sytnetyka niekoniecznie moze przyciszyc stukanie szklanek - u mnie jest 5w50 przy przebiegu 100kkm i szklanki stukaja na zimnym silniku. Wlewajac rzadki olej mozesz tez rozszczelnic silnik, np u mnie mimo ze od nowosci lany jest 5w50 poszedl uszczelniacz walu i leje sie z tylu silnika :(.

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 24, 2005, 22:28:06 pm »

rowerek

  • Gość
Co racja ,to racja. Rozrz?d-ROZRZˇD- przestawiony i szleństwo silnika. :cry:

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 25, 2005, 12:50:11 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "bryku"
(...)silnik zalewam olejem MobilSuper 15W40. to chyba najgorszy nie jest?

Tez takim zalewam :)
to ja, byly Marcin#839

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 26, 2005, 07:43:46 am »

rafal250281

  • Gość
graj? szklanki wymiana nieopłacalna dolej do oleju zagęszczacz (MOTO DOKTOR) ja terz tak miałem tak poradził mechanik i po kłopocie oczywi?cie na jaki? czas!!! . Jest to wina jóż wypracowanych spręrzyn w regulatorach .POWODZENIA

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 26, 2005, 10:30:12 am »

boczek#1851

  • Gość
hmmm zageszczacz mowisz. no dobra. zalejemy, zobaczymy ;)

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 26, 2005, 10:46:05 am »

roverek

  • Gość
Człowieku ,zanim zaczniesz ulepszać olej,sprawd? ten rozrz?d(może nie ty tylko fachowiec).Jak masz przestawiony rozrz?d to silnik o ile da się uruchomić to chodzi tak jakby miał się zaraz rozlecieć.I lepiej go nie katuj bo się rozleci. :cry:  :cry:  :cry:

Rover - dławi się przy dodawaniu gazu
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 26, 2005, 11:42:09 am »

rafal250281

  • Gość
Kolega ma racje najpierw sprawdz pasek i to szybko bo może wypalić gniazda zaworów
a puzniej kombinuj jeżeli to będzie potrzebne POWODZENIA