Autor Wątek: Nierówna praca - rover  (Przeczytany 8902 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nierówna praca - rover
« dnia: Luty 19, 2005, 00:37:24 am »

LukG

  • Gość
Witam wszystkich.
Pisze tu pierwszy raz. Posiadam rovera z silnikiem 1,4 i wiem, ze wielu z Was ma troche pojecia na ten temat.
Mam taki problem:zimny silnik po zapaleniu pracuje powiedzmy równo. Po chwili zaczyna pacowac bardzo nierowno i ma wyrazne drgania. Po kilku min. wszystko ucicha i silniczek chodzi az milo. Zauwazylem to, ponaprawie glowicy(wymiana 4 zaworow i walka wydechowego). Co to moze byc? Dodam, ze jezdze na LPG, ale na benzynie jest podobnie.
Pozdrawiam

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 19, 2005, 01:22:17 am »

sw-arek

  • Gość
tak na wszelki wypadek sprawdŹ czy iskry nie skaczą po przewodach wysokiego napięcia. Tak było u mnie.

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 19, 2005, 11:59:10 am »

boczek#1851

  • Gość
Mój po odpaleniu chodzi jak diesel

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 19, 2005, 16:29:46 pm »

LukG

  • Gość
Wszystko niby ok. Swiece bylu juz kiedys zalane olejem i mily kontakt z plynem chlodnczym ale raczej sa dobre i w miare nowe-ok 1/2 roku. Sprawdzalem na roznych kablach, swiecach i kopulkach - bez zmian.

Jak sprawdzis sonde? W ktore kable trzeba sie wpiac?
Pozdrawiam

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 22, 2005, 08:38:05 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
witamy na naszym forum.

Co do sondy lambda to trzebaby się wpi?ć chyba w czarny kabelek. Jak zwykle nie pamiętam więc poczekaj na potwierdzenie tego przez Andrews#100. Przy sprawnej sondzie napięcie powinno sobie skakać pomiędzy 0-1V (warto?ci szacunkowe).

Je?li chodzi o stabilno?ć obrotów to do?ć ciekawy objaw. Może na pocz?tek spróbuj odł?czyć Aku na kilka minut jak silnik jest zimny i po ponownym podł?czoeniu odpalić auto bez dodawania gazu. Może komputer wprowadzi sobie korektę ustawień.

Na chwilę obecn? nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Sprawd? jeszcze może czy gdzie? nie wł?cza się przypadkiem jakie? spore obci?żenie elektryczne które znacz?co wpłuwa na pracę silnika. W Poldku wł?czenie ogrzewania tylnej szyby znacz?co obci?ża alternator i silnik wyra?nie zwalnia.

przypomniałem sobie jeszcze jedno. Sprawd? czy na białych przewodach sondy lambda jest przej?cie i zasilanie 12V przy pierwszym uruchomieniu zimnego silnika. Może uszkodziła ci się grzałka albo nie dochodzi zasilanie. Komp w roverku przez pierwsze kilka minut olewa sondę bo jest zimna (normalna temp pracy to kilkaset st. C). Proces ogrzewania realizuje grzałka wbudowana w sondę (te dwa białe przewody). Prawopodobnie komp silnika podgrzewa sondę przez okre?lony czas i zakłada że po jego upływie jest ona już całkowicie gotowa do pracy. Przy braku podgrzewania elektrycznego sonda ogrzewa się od spalin jednak w czasie dużo dłuższym. Z t?d też może być że przez pierwszy okres silnik chodzi dobrze potem zaczyna brać sygnał z nie do końca "przygotowanej" sondy i obroty głupiej?. Jak sonda ogrzeje się od spalin to wszystko wraca do normy.

To taka moja teoria więc może warto i j? sprawdzić.

A jak już kompleksowo sprawdzasz sondę to zobacz czy na pozostałym (4-tym) kabelku w sondzie masz po dopięciu wtyczki galwaniczne zwarcie do masy. Je?li nie to też niedobrze bo kabelek ten stanowi masę odniesienia sygnału lambdy dla komputera i musi być sprawny.

Jak już sprawdzisz wszystko dokładnie w tej sondzie to daj znać co i jak. Bardzo jestem ciekaw czy moja teoria się sprawdzi.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 22, 2005, 17:26:37 pm »

LukG

  • Gość
Dzieki. Sonde jakos tam sprawdzalem - na bialych kabelkach mam 12 V. Na siwym i czarnym nie mam NIC!!! Wsadzilem druga sonde i tez NIC. Albo zle sprawdzam, albo obie do luftu. Mam LPG bez komputera. Moze to jest przyczyna. Akumulator odlaczalem wiele razy - i nic. Dzis qpilem nowe swiece (NGK V-line oczywiscie). Czekam tez na nowe przewody (Power tech czy jakos tam). Na obecnych Bosh zauwazylem smugi swiatla w wilgotna noc!! Jesli to nie pomoze to nie wiem.

Pozdrawiam

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 22, 2005, 18:51:13 pm »

Mario99

  • Gość
albo wysokie napiece albo silnik krokowy:-( tak mi sie wydaje

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 23, 2005, 08:49:50 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
1. Więc tak sprawd? czy masz przej?cie między białymi kabelkami. Tam jest grzałka więc powinna miec jak?? mał? rezystancję (ile dokładnie nie wiem). Je?li nie to nie dobrze.

2. Szary kabelek (jak zwykle chyba) powinien mieć galwaniczne zwarcie do masy.
 POwyższe punkty 1,2 sprawd? na rozpiętej kostce.


3. Podł?cz jaki? cienki kabelek pod czarny przewód sondy i zepnij kostkę. Uruchom auto i obserwój wskazania woltomierza względem masy (najlepiej jakim? analogowym o jak największej rezystancji wewnętrznej). Na pocz?tku nic się nie będzie zmieniać, potem wraz z rozgrzewaniem silnika napięcie powinno skakać pomiędzy poziomem 0V a około 0,8V z częstotliwo?ci? z zakresu raz na dwoe sekundy  do dwa razy na sekundę. Szczególnie sprawd? to w momencie jak silnik nierówno pracuje i porównaj potem ze stanem jaki jest przy dobrze nagrzanym silniku (jak już pracuje równo). Je?li zaobserwujesz jakie? znaczne różnice w zachowaniu sondy to może oznaczać że jednak niedomaga z jakiego? powodu.



To chyba wszystko co mogę powiedzieć na temat sondy lambda w roverze. ja?niej na odległo?ć się bardzo nie da.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 23, 2005, 20:02:01 pm »

LukG

  • Gość
Wielkie dzieki. Jak znajde wolna chwile to sprawdze. Mam nowe swiece, przewody stare JAMNO czy jakos tak. Ostatnio chodzi coraz gorzej - nawet po rozgrzaniu czuje lekkie nierownosci w pracy (albo jak swiruje). Spalanie gazu ok 9 na trasie i 13 miasto. Taz bez rewelacji. Pomysle nad diagnostyka kmputera i czujnikow. Dodam, ze mam zasilanie jednpunktowe.

Pozdrawiam

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 02, 2005, 17:29:10 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytuj (zaznaczone)
Dodam, ze mam zasilanie jednpunktowe.
mam w poldku dokładnie taki silnik ja Ty w roverze(bo z rovera)i tez mam do niego kolektor z 1 punktem ale przekiładałem swój i auto na benzynie chodzi strasznie nie równo pomimo odpowiedznio ustwionych obrotów na przepustnicy...na gazie takich objawów brak.Silnik pracuje rewelacyjnie...

[ Dodano: 2005-03-02, 17:29 ]
Cytuj (zaznaczone)
Dodam, ze mam zasilanie jednpunktowe.
mam w poldku dokładnie taki silnik ja Ty w roverze(bo z rovera)i tez mam do niego kolektor z 1 punktem ale przekiładałem swój i auto na benzynie chodzi strasznie nie równo pomimo odpowiedznio ustwionych obrotów na przepustnicy...na gazie takich objawów brak.Silnik pracuje rewelacyjnie...dodam ze kable,kopółka i swiece sa nowe .
  • Jef
  • Czaku

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 07, 2005, 12:17:53 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Witaj LukG
widze znajomego z roverkow :-)

hmm kurde nie pamietam juz jak to z tymi przewodami jest w sondzie, minus sondy to chyba przewod ktory jest wyzszy, tzn. ma wyzej wypuszczona obudwe z sondy, zreszta jak podepniesz miernik odwrotnie to ci bedzie pokazywal ujemne napiecie "-"
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 07, 2005, 22:26:48 pm »

LukG

  • Gość
Witaj. Roverki nam zamkneli a ratunku szukac trzeba. W koncu ja mam motor z poldrovera:-).
Sprawdzajem sygnal sondy. Niestety brak wskazania. Fakt-mam cyfrowy miernik i moze nie reaguje zbyt szybko. Na 2 sondach te same efekty. Mam inne przypuszczenia.
1. Regulatory hydrauliczne (zatkane albo ....)
2. Zawory wydechowe przekladane z innego silnika i niezbyt dokladnie dotarte do gniazd. Nie byla to profesjonalna robota.

Pozdrawiam. (jesli ktos z Twoich znajomych kreci sie po mojej okolicy to skrzynia czeka. :smile:  .
Pozdrawiam

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 08, 2005, 09:36:52 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Skoro tak to sprawd? ustawienia paska rozrz?du i kompresję na cylindrach. A cemu to z t? sond? nie wyszło. Pomierzyłe? wszystko tak jak podawałem. Nawet cyfrowy będzie pokazywał tylko trochę wolno. najlepiej zrobić przegazówkę żeby spaliny napewno były za bogate.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 08, 2005, 20:34:24 pm »

LukG

  • Gość
Ustawienie paska sprawdzali mi w warsztacie (ja w dzialce rozrzadu jestem zielony) i podobno jest OK. Zostaje mi kompresja. Jak znajde chwile to podjade. Co z sonda - nie wiem. Robilem tak jak sugerowales i wlasnie btak bylo sygnalu. Podpiolbym sie pod komputer, ale w okolicy brak jest takich urzadzen  :(   . Przestalem sie przejmowac. Po prostu rano daje mu kilka min. na rozgrzanie i dopiero w droge.
Pozdrawiam.

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 08, 2005, 22:55:47 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytuj (zaznaczone)
(jesli ktos z Twoich znajomych kreci sie po mojej okolicy to skrzynia czeka.


a kurde co to za okolica bo juz zapomnialem :-)

w/g mnie to raczej nie wina kompresji, bo przeciez gdyby tak bylo to glupial by przez caly czas a nie chwilowo, ale dla pewnosci mozesz sprawdzic
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 08, 2005, 23:00:40 pm »

LukG

  • Gość
Brodnica kuj-pomorskie przy trasie Toruń-Olsztyn.
A może to być sprawka regulatorów zaworów?
Pozdrawiam

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 08, 2005, 23:32:20 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
regulatory glownie stukaja i to jest ich najwieksza wada  :) nie slyszalem jeszcze zeby byly popsute w takim stopniu ze zaklucaja prace samych zaworow, powodujac np. spadek kompresji
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 08, 2005, 23:51:38 pm »

maras

  • Gość
ale teoretycznie może to być wina popychczy. Przecież w silnikach ze Źle ustawionymi zaworami nigdy nie osiągnie się rónej pracy. Zawór będzie się mniejotwierał, co spowoduje zakłócenia w napełnianiu cylindra, Wracając do lambdy, to niema ona żadnego wpływu na pracę zimnego silnika, bo musi się najpierw ogrzać do temp. roboczej. Ja swoją spradzałem miernikeiem cyfrowym i było pięknie widać jak zmienia się napięcie. Ale wpiołem się zaraz przy sterowniku, w piny 7 i 18 (chyba)

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 09, 2005, 08:52:27 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
bo musi się najpierw ogrzać do temp. roboczej

Dokładnie tak. Tyle że je?li komp ma ustawiony czas przez jaki podgrzewa sondę grzałk? to je?li ta grzałka jest padnięta to od spalin napewno się nie nagrzeje. Mimo wszystko komputer po wył?czeniu grzania uznaje że sonda ma wła?ciw? temperaturę i zaczyna brać j? pod uwagę. Mog? się dziać cuda z silnikiem. Dopiero po nagrzaniu sondy od spalin wszystko wraca do normy.

Taka jest moja teoria a jak to sięma do praktyki to ja nie wiem.
Sprad? jeszcze raz obwód grzania i sam? grzałkę w sondzie. Dziwi mnie również brak jakiegokolwiek sygnału nawet przy nagrzanym silniku. Albo wpinasz się w nie ten kabel co trzeba albo masz padnięte sondy.
Dla przypomnienia:
dwa białe kable to obwód grzałki
szaty to chyba galwaniczna masa sondy. Powinien mieć jak najmniejsz? rezystancję do masy
czarny (najparwdopodobniej) to sygnał napięciowy względem masy (patrz szarego kabelka).
Wepnij miernik między szary i czarny i zobacz co pokaże. je?li będzie minus to zamień bieguny na mierniku. je?li sygnał będzie to porównaj go ze wskazaniem miernika między kablem sygnałowym a minusow? klem? akumulatora. Musi być identycznie (no może kilka % różnicy). je?li nie to podja do minusowego kabla sondy masę z akumulatora na krótko i zobaczy czy problemy ustan?.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 09, 2005, 12:42:26 pm »

boczek#1851

  • Gość
Witam

Sprawd? przewód ł?cz?cy kolektor wtryskowy i komputer, miałem to samo i wymieniłem ten przewód po diagnostyce komputerowej - wszystko wróciło do normy.

pozdrawiam
kruk