Autor Wątek: Rover - uszczelka pod głowicą  (Przeczytany 51563 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - uszczelka pod głowicą
« dnia: Grudzień 29, 2004, 06:36:13 am »

boczek#1851

  • Gość
Czy możliwe jest aby olej dostawał się do układu chłodzenia? Zawsze my?lałem, że jest odwrotnie. Od pewnego czasu zaobserwowałem w zbiorniku wyrównawczym zielony "majonez" (na wieżchu). Czy to olej z karteru, czy też może gliceryna która się wytr?ciła z płynu? Ciekawe, że w oleju nie ma ?ladu emulsji, poziom oleju jest stały.
Niedawno wymieniałem płyn ale "nowy" , ten który zalałem był "zbierany" tzn czę?ć petryga dostałem od Ojca, a czę?ć kupiłem nowego (lałem tylko petrygo).

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 12, 2005, 13:14:17 pm »

boczek#1851

  • Gość
Niestety - przykro stwierdzić ale "uszczelka" w poldoroverze to jeden z najsłabszych punktów. Wymieniona i jest ok. Co ciekawe 170kkm i rzadnego progu na tulei. (chociaż co? się im udało)
Pytanie - czym najlepiej oczy?cić (odtłu?cić) układ chłodzenia?

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 12, 2005, 13:57:50 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Mój ojciec miał w Berlingo podobny proble , olej przedostawał się do układu chłodzenia z tymze nie była to wina uszczelki tylko takiego podgrzewacza (tak to nazwali w sklepie jak było kupowane) który pod filtrem oleju się znajdował i okazało się ze przez niego przechodzi płyn i olej i gdzie? musiał scianka pu?cić między kanalikami i to przez to się działo , układ chłodzenia był różnymi płynami płukany ale wsumie niewiele to dało dopiero po zalaniu płynu i przejechaniu ok. 5000km i ponownym spuszczeniu go układ się trochę przeczy?cił.

Ja miałem poldorovera którym zrobiłem 120 000km i nie miałem problemów z uszczelk? , wogóle z silnikiem prawie wogóle problemów nie miałem , prócz łożysk przy alternatorze i kilku małych pierdółek.
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 12, 2005, 23:59:05 pm »

Gifter

  • Gość
no moj juz ma 180  000km i uszczelka tylko pod miske olejowa poszla :) nic poza tym

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 13, 2005, 07:01:03 am »

boczek#1851

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
no moj juz ma 180 000km i uszczelka tylko pod miske olejowa poszla  nic poza tym


Jak to robisz? Ja mam 170 kkm i już drugi raz mi się to trafiło (pierwszy po 110kkm).

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 13, 2005, 13:31:35 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Cytat: "pgussmann"
Cytuj (zaznaczone)
no moj juz ma 180 000km i uszczelka tylko pod miske olejowa poszla  nic poza tym


Jak to robisz? Ja mam 170 kkm i już drugi raz mi się to trafiło (pierwszy po 110kkm).


Ja swoim zrobiłem lekko ponad 120 000km przebiego poldoroverem i uszczelki nie wymieniałem , auto zostało rozbite i silnik sprzedany znajomemu mojego ojca który  do tej pory podobno , pasek wymieniał i pompe wtryskow? , a tak poza tym nic więcej , a autu już zbiliża się przebieg 200 000km.(jak jechałem z nim w grudniu miał jeszcze 2800km do 200 000km. ,  licznik przy wymianie silnika równie z zmienił na mój z moim przebiegiem i takim pozostawił , zeby miec obrotek od rovera)
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 13, 2005, 14:43:33 pm »

Gifter

  • Gość
pgussmann powiem ci ze ODRA z Dzierżoniowa zrobiła poldoroverem 340 tysiecy jak im sie dopiero uszczelka spierdzielila :) a wszystko zalezy od tego jak ruszasz na jedynce to raz i nie przekraczasz 6 tys obr/min

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 13, 2005, 21:37:31 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytuj (zaznaczone)
Jak to robisz? Ja mam 170 kkm i już drugi raz mi się to trafiło (pierwszy po 110kkm).


a kto cie robi te naprawy ??, moze po pseudo fachowcach masz troche glowice krzywa albo go przegrzewasz, albo jaks badziewna uszczelke zalozyli
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 14, 2005, 06:40:16 am »

boczek#1851

  • Gość
Obchodzę się z poldkiem jak z jajkiem i nic nie pomaga. Za pierwszym razem uszczelkę zmieniałem w ASO Gdynia (bez planowania głowicy), teraz (170kkm) wymieniał mi książkowo mój znajomy, zaufany, mechanik(za sprawdzeniem i planowaniem głowicy). Uszczelka tylko i wyłącznie made in f... rover (220PLN). Nie wiem, czy może przez to, że miałem nieznaczne ubytki płynu układ się zapowietrzał i to może jest przyczyna (jedno jest pewne w zbiorniku wyrównawczym zawsze było go dość)?

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 14, 2005, 21:40:14 pm »

Krecio

  • Gość
nie wiem na ile jest to prawda ale w poldoroverze to z przegrzania lubi se czasem nawet i glowica peknąć..  :? moze to i bzdury ale slyszalem od dobrego mechanika ze przewaznie to sie najczesciej uszkadza.

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 19, 2008, 01:38:30 am »

maras

  • Gość
Trochę w nekrofilię sie pobawię :mrgreen:  Więc i w moim roverze pojawiły się ślady oleju w płynie, z tego co czytałem na forum, przeważnie było to w drugą stronę. Czy jeszcze jakies objawy Wam sie pojawiały?? bo póki co mój roverek idzie jak głupi, żadnych problemów z odpalaniem ani z dymieniem, ale to pewne kwestia czasu, bo ten olej w zbiorniczku nic dobrego nie wskazuje. Więc pewnie będzie trzeba zwalić głowicę po 11 latach :roll: A dopiero 128tyś przebiegu... już dzwoniłem do aso, od Land rovera mają po 220 w poznaniu, twierdzą,ze już innych w ogóle nie stosują

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 19, 2008, 09:54:27 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
na forum roverki jest kolega przemo, on wystawia te uszczelki na allegro pamietam ze chyba wystawial za 180 zl,  na wspomnianym forum jest tez przyklejony temat o nowej uszczelce

u mnie tez sa oczka w plynie, ale ja butelke z petrygiem mialem po oleju  :mrgreen:
ja bym narazie jezdzil i obserwowal poziom oleju
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 19, 2008, 13:05:50 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "AndrewS#100"
na forum roverki jest kolega przemo, on wystawia te uszczelki na allegro pamietam ze chyba wystawial za 180 zl,  na wspomnianym forum jest tez przyklejony temat o nowej uszczelce

u mnie tez sa oczka w plynie, ale ja butelke z petrygiem mialem po oleju  :mrgreen:
ja bym narazie jezdzil i obserwowal poziom oleju


juz sa po 250 :/
http://www.allegro.pl/item295095219_uszczelka_pod_glowice_rover_mg_land_rover.html
to ja, byly Marcin#839

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 19, 2008, 13:33:19 pm »

maras

  • Gość
Cytat: "AndrewS#100"

ja bym narazie jezdzil i obserwowal poziom oleju

Też chyba tak zrobię, chociaż olej to u mnie ubywał, nawet jak miał 70tys km. Teraz te 150-200ml/1000km sobie zje, ale to moze własnie przez tą uszczelkę. Przy czasie wyciągnę zbiorniczek, umyję go w środku, doleje świeżego płynu i zobaczymy jak się będzie zachowywać. Kusi mnie tez zmiana na 1,6 :mrgreen:

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 20, 2008, 00:01:51 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Najwazniejsze zebys go nie przegrzal bo potem albo blok albo glowica do wymiany w najlepszym wypadku. Jak nie przegrzany to mozna wrocic do fabrycznego stanu na nowej uszczelce.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 26, 2009, 16:56:17 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Witam. Odswieze troche temat. Otoz mam takie pytanie. Czy to norma w K16 ze po zdjeciu glowicy ciezko jest obrocic wal korbowy?? przed zdjeciem wal mozna bylo odrocic reka. po zdjeciu glowicy juz tak sie nie da zrobic. nie probowalem go przerkecac kluczem.  czy jest sie czym martwic czy to standartowa procedura w K16 :?:  pozdrawiam i czekam na odp
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 26, 2009, 19:03:31 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
lepiej nie obracaj walem, bo ci wypchnie tuleje, potem oring pod tuleja Ci sie jeszcze podwinie i nie bedzie ciekawie. to raz.
a nie da sie pewnie obrocic dlatego ze blok nie jest usztywnipny srubami glowicy. w trzeciaku jest cos o tym napisane. (i jest tez napisane, ze nie wolno obracac!)
to ja, byly Marcin#839

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 26, 2009, 21:58:22 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Trzeciaka nie przerabialem ale w Morawskim nic na ten temat nie ma. W pierwszym 1.4 obracalem i tuleje nie wyskoczyly. A obracalem rozrusznikiem  :mrgreen:  ale tutaj jednak nie bede tego ruszal. dzieki za info
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 26, 2009, 22:02:21 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ogólnie montaż uszczelki do rovera to jak operacja na otwartym sercu i wymaga przesadnie extremalnej chirurgicznej precyzji.. w OHV dało się to zrobić na parkingu pod blokiem a tutaj trzeba sie trzymać betonowo wszystkich zasad.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 26, 2009, 22:22:59 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "mlodyolek#1934"
ale w Morawskim nic na ten temat nie ma


oj, kiedy ja chyba o tym wlasnie wiem z morawskiego

Cytat: "mlodyolek#1934"
W pierwszym 1.4 obracalem i tuleje nie wyskoczyly. A obracalem rozrusznikiem :mrgreen:


hmm z tego co tam bylo napisane to w dupe dostaja panewki,
ehh a potem sie pisze jaki to rover sie psuje
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350