Autor Wątek: Rover - 1.4 16V tuning  (Przeczytany 27425 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - 1.4 16V tuning
« dnia: Styczeń 31, 2004, 18:06:31 pm »

Anonymous

  • Gość
Witam wszystkich!!!
Chciałbym troche poprawic osiagi swojego poldolota i nie wiem od czego zacząć :roll: Nie chce experymentowac bo kaski szkoda :( Pomyślałem,że może ktoś z forum modyfikował silnik rovera 1.4??Jeżeli tak to co było robione i jakie wyniki(najlepiej wykresik).Myśle żeby zacząć od dolotu i wydechu,ale nie mam pojęcia co moge osiagnac po tych modach :?: Jezeli ktos cosik wie to prosze o wszelkie info jak,gdzie,co,u kogo(najlepiej mazowieckie)za ile i jaki wynik.ps.turbo w gre nie wchodzi bo kaski za mało :cry:
ps2.Szukałem w starych postach,ale nic konkretnego nie znalazłem,jeżeli żle szukałem to bądzcie wyrozumiali dla nowicjusza :mrgreen:

POZDRAWIAM!!!

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 01, 2004, 12:24:03 pm »

Maciek#938

  • Gość
Jeżeli chodzi o wydech to możesz zamiast ostatniego seryjnego tłumika zastosować tłumik przelotowy od Poldków 78-91. Da to poprawę przyspieszenia na wyższych obrotach...

Jeżeli chodzi o dolot to stożek da poprawę...

Pozdrawiam
Jeff

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 01, 2004, 15:32:44 pm »

Jaski#40

  • Gość
to sa po prostu przelotówki, nie mają żadnych wkładów :) spaliny szybko przez nie przelatuja

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 01, 2004, 15:41:19 pm »

Macko

  • Gość
A ile moze kosztowac taki nowy tlumik o poldka 88-91???
ps.mialem kiedys wymieniny na jakis Michela czy jakos tak i po roku najpierw mi poldka zmulilo,a potem przy wyscogu z temprą tlumik przy 6.5 tusiacach obrotow wybuchł (doslownie :shock: ).Okazalo sie ze wata sie odkleila i zapchala przelot -nie chce znowu jezdzic na jakims badziewiu co mi powoli autko zamula :evil:

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 01, 2004, 18:58:47 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Cena takiego tłumiczka nie jest duża ok. 30zł ;)

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 01, 2004, 20:22:56 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "GeOrGe#411"
Cena takiego tłumiczka nie jest duża ok. 30zł ;)

Dokładnie ja tyle płaciłem za fabryczny tłumik... Możesz także wstawić zamiast katalizatora strumiennicę co napewno da Ci konkretnego kopa, ale wtedy auto nie przejdzie przeglądu, gdyż ilość spalin będzie zbyt wysoka.

Dodam jeszcze, że jeżeli nie posiadasz LPG to stożek w dolocie jest bardzo ciekawym rozwiązaniem, na którym również możesz zyskać przy wysokich obrotach...

Tylko uważam, że w przypadku tego silnika więcej nie ma sensu kombinować, gdyż i tak ponad 100KM z pojemności 1.4 to bardzo dobry wynik nawet obecnie, a co dopiero ponad 10 lat temu.

Pozdrawiam
Jeff

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 01, 2004, 20:33:48 pm »

Macko

  • Gość
Dzieki za odpowiedzi 8)
 Interesuje mnie jeszcze,czy mocowania ostatniego tlumika z Polonezow z 88-91 sa takie jak w Caro plus z 97r??I jak poznac,ze to wlasnie ten stary tlumik przelotowy a nie taki jak teraz mam(wypchany watą :x ).Jak kupowalem ten to gosc poprostu dal mi jak to okreslil"oryginalny polonezowski" :roll:
Rozumiem,ze teraz mam prosic o tlumik do polonezów z lat 88-91??Iść do Polmozbytu,czy gdzie???Kurcze żeby mi znów nie wcisneli badziewia :evil:

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 02, 2004, 08:10:17 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Jaski#40"
a Bocian#313 nie ma przypadkiem 1,4 16v??


Ano mam  :mrgreen: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 02, 2004, 18:21:34 pm »

Gifter

  • Gość
Ja tez mam 1.4 16v ale jesli chodzi o 8-9sek do 100hm/h to takiego poldka mial nasz klubowicz Jacek :) z Nowej Rudy sprzedal go za 10tys bo brakowalo mu kasy na Honde :) i silnik był robiony u CHojniackiego za 4,5tys złotówek :P tak wiec mozesz albo pomazyc albo :) sobie to zrobic :) tzn GTI Tunning :)

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 03, 2004, 00:00:53 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
skoro wcielo stara baze danych to podaje link do profesjonalnego tuningu silnikow serii K rovera, podaje to tak dla ciekawosci bo kasa jaka potrzebna jest na takie zabawy jest no ...

 http://members.aol.com/DVAndrews/kengine.htm
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 03, 2004, 08:42:49 am »

Darek

  • Gość
Na tej stronie jest pokazany między innymi nowy kolektor dolotowy z osobnymi przepustnicami na każdym kanale i wlotami w kształcie trąbek. Czy w takim razie nie ma filtru powetrza?. To ile żyje taki silnik? Może to jest rozwiązanie do silników jednorazowych, jeden rajd czy wyścig i do wymiany.

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 03, 2004, 11:19:03 am »

Gifter

  • Gość
wiecie co ?? tak naprawde to kiedys tato mi powiedzial cos takiego :) nie ma to jak dobrze utrzymany silnik wtedy nie ma zadnych gadan o przerobkach, moj silnik ma przejechane 180 tys. i jakby tak pomyslal to zamiast tunning zrobil bym gruntowny remont i wkrecalby sie na obroty tak samo jak kiedys :) i nie trzeba zadnego tuning , z tego co pamietam ktos narzekal na popychacz(sszklanki) ze rano mu stukaja , i ze po ich wymianie auto nabralo dynamiki :) to jest jedno, drugie wtryski mozna tez juz wyminiec a to tez nie tania rzecz :) 3 moze nowa pompa paliwa :) . Wiecie tak naprawde to stary silnik tunningowac to nie trzeba a jak sie go wyszykuje to i dluzej pojzdzi i ekonomiczniej :) mam nadzije ze sie ze mna zgodzicie :)

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 03, 2004, 17:41:07 pm »

Macko

  • Gość
Gifter moj 1.4 16v ma zrobione 50tyś i jest żyleta- remont odpada :wink:

Ciekawy jestem ile KM ma 1.4 po "kuracji"  Chojnackiego??Skoro kolegi poldek miał 8-9 do setki to niezła poprawa :) Słyszalem,ze z tego silnika mozna ok.120KM wyciagnąc i bedzie sie to jeszcze nadawalo do codziennej jazdy,tyle ze "dosc" wysokoobrotowej.Gdyby Poldka jeszcse odchudzić o 150Kg to byloby cos :D ...,ale kasa duża :cry:

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 03, 2004, 18:40:12 pm »

Bodzioo

  • Gość
poldki 1.4 na holenderski rynek miały 125 koni, holendrzy nimi startowali w rajdach :)

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 03, 2004, 19:04:33 pm »

Wafel

  • Gość
Cytat: "Bodzioo#321"
poldki 1.4 na holenderski rynek miały 125 koni, holendrzy nimi startowali w rajdach :)

to były wersjie do wyścigów (nie do rajdów), a zwykłe miały 103 :D

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 03, 2004, 22:22:08 pm »

Gifter

  • Gość
chojniacki sciemnial ze wtedy te silniki jada od 0-100km/h w 7,5 sek ale dodaje on 32 KM dzięki swoim przerobka a na bank jest to dolot,walek gt, planowanie glowicy itp tylko ze to wszystko robi on starannie i profesjonalnie :)

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 03, 2004, 22:25:30 pm »

Wafel

  • Gość
z poldasów 1,4 da sie wycisnąć 7,5 - dokładniej przy 160 km - ale silnik długo nie żyje (tak słyszałem)

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 03, 2004, 23:13:26 pm »

Gifter

  • Gość
no tak turbinka 6000zł i masz 7,5 :P :P :P to juz lepiej silnik zmienic :)

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 03, 2004, 23:40:08 pm »

Macko

  • Gość
W Chojnackiego +32KM cięzko mi uwierzyć :roll: Troche dużo jak na tak wysilony silniczek :?
Bardzo ciekawe te Poldki z Holandii-ma ktos jakies konkretne info??Pewnie taniej by było kupic gotowe częsci z takiego 1.4 125KM i przełozyc do 103KM :roll:
Co do turbo to jeden z panów z Krakowskiej firmy tuningowej V-tech(gosc ma ksywe Piro)mial uturbinego 1.4.Auto mialo ok.140-150KM.Odziwo silnik był nieodpręzony i jezdził na malym doladowaniu(0,4-0,5bara) a w chwili sprzedazy mial zrobione z turbo juz 90.000Km a silnik bez problemów to wytrzymał :shock: Podobno auto nadal jeżdzi 8)

Rover - 1.4 16V tuning
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 06, 2004, 00:43:13 am »

Vai#1065

  • Gość
Te, Macko. Dlaczego uważasz, że to jest wysilony silnik.
Zobacz ile mają: nowe Volvo, volkswagen z 2.0 nie mówie o lancerze Evo.

Jasne, to nie ta klasa wozu ale zapas jest spory. Do 100 KM z litro to jeszcze jest nie za bardzo wysilony.

Pozdro