Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 168846 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« dnia: Styczeń 15, 2004, 14:53:33 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Bylo chyba kiedys na starym forum cos o tym. Czy da sie przerobic 1.4 rovera z poldasa na 1.6 16v albo 1.8 bez wymieniania calego silnika? Tylko np kilku czesci. Co trzeba by ewentualnie wymienic. Bo byc moze bede jechal moze w wakacje do anglii i byc moze bym sobie zakupil takie czesci i przerobil (oczywiscie nie sam). Komenatarze w stylu: P o j e b a l o cie, itp. prosze zachowac dla siebie :)
to ja, byly Marcin#839

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 15, 2004, 14:59:08 pm »

Wafel

  • Gość
wydaje mi sie że inna jest głowica, (i cały jej osprzęr) inne tłoki i inna pompa (mocnijesza) etc

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 15, 2004, 15:14:29 pm »

Maciek#938

  • Gość
Chyba Cię porąbało  :D , ale to dobry pomysł. Jednak podobnie jak kolega Wafel słyszałem, że do wymiany jest głowica, tłoki i jeszcze kilkanaście innych elementów, a to w przypadku tego silnika jest naprawdę bardzo drogie i sporo lepszym rozwiązaniem w tym przypadku jest po prostu kupno silnika z tej serii o pojemności np. 1.8. Wtedy nie powinieneś mieć większych problemów z montażem go do auta, gdyż jest już wszystko przygotowane.

Pozdrawiam
Jeff

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 15, 2004, 15:17:35 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
No dobra tylko ja to sam chcialem przywiesc, bo bym jechal prawdopodobnie autokarem, wiec wiadomo.....
to ja, byly Marcin#839

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 15, 2004, 17:16:37 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
za tydzień lecę do anglii mogę się porozglądać ale twoje określenie "kupić tanie cześci w anglii" jest co najmniej zabawne, w anglii nic nie jest tanie :cry:  ot taki funt dziś troszkę spadł ale ponad 6.80 to masakra...
poza tym angole nie mieli takich skłonności jak polacy do unifikacji i myślę że do wymiany byłoby "odrobinę" więcej...
i jeszcze jedno - autobusem do anglii??? jaja sobie robisz? :wink:  w zeszłym roku zrobiłem ten błąd - 40h w busie a potem odprawa w Dover i czułem się jak przed obozem koncentracyjnym...  :arrow:  www.airpolonia.com.pl
smieszne ceny - na miejscu jesteś w nieco ponad 2h i w kieszeni zostaje ci jeszcze lekko 100zł - warto
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 15, 2004, 19:39:12 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Alien, zona mojego wujka jest wlascicielka lini autokarowych, wiec jak bym mial jechac to jade za darmo, wiec dalej sam sobie dopowiedz... :)
to ja, byly Marcin#839

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 15, 2004, 19:51:03 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
A i Alien, przeciez ja nigdzie nie napisalem "tanie czesci" :), co najwyzej napisalem "takie czesci" :) ;) ;)
to ja, byly Marcin#839

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 15, 2004, 20:39:34 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Jeśli blok jest taki samy (nie wiem zabardzo nic o tym silniku) we wszystkich tych silnikach to jedynym sposobem zwiększenia pojemności jest zmiana skoku tłoków. Więc żeby to zrobić to trzeba przynajmniej wymienić wał korbowy i korbowody.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 15, 2004, 21:57:34 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Cytat: "Marcin#839"
Alien, zona mojego wujka jest wlascicielka lini autokarowych, wiec jak bym mial jechac to jade za darmo, wiec dalej sam sobie dopowiedz... :)


dziś airpolonia zrobiła promocję - lot kosztuje 1zł (więc resztę sobie dopowiedz :wink:  )
aaa i faktycznie takie i tanie to różnica  :twisted:  mój błąd - stary już jestem i tyle  8)
ale i tak chyba lepiej poszukać w polsce jakiegoś spralonego rovera niż targać tyle kilosów silnik z GB
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 16, 2004, 07:33:34 am »

Woj-o#772

  • Gość
blok w 1.8 jest inny !!!
1.4 ma pełne mokre tuleje cylindrowe, a 1.8 ze względu na większą średnicę cylindrów (a wymiery zewn. takie same) mokre tuleje ma "połowicznie" tzn opływ wody wokół tulei jest tylko w górnej jej czesci - przy komorze spalania.
A o ile wiem to 1.6 różni się skokiem tłoka tylko, wiec tutaj jest większe pole do popisów bez wymiany bloku.
Info o k16 z tej serii można poszukac w necie - Anglicy lubią robic te silniki, jest kilka stron dosyć szczegółowo opisujących k16 - oczywiście po angielsku.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 17, 2004, 00:01:31 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
wszystkie silniki sa serii K, wiec mysle ze blok w 1.8 jest taki sam, na czym opierasz te wiadomosci ??
niektore wersje 1.8 serii K maja VVC i to one moze wlasnie sie roznia blokiem
natomiast 1.8 ten co w MGF byl montowany to chyba ma taki sam blok ale moge sie mylic
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 17, 2004, 09:34:43 am »

Martin Martinez

  • Gość
fajnie by bylo miec 1.8 jeszcze do tego szesnache mmmmmmnnniiiaaam!! miodzio!

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 17, 2004, 10:50:48 am »

Ajsza#1678

  • Gość
1.8 16V juz sama nazwa mi sie podoba :D kcialbym miec takie serduszko w swoim poldolocie

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 17, 2004, 19:53:25 pm »

Crashtest#1600

  • Gość
Nie rozumiem, chcesz zwiększyć pojemność z 1.4 do 1.6/1.8? Czy wymienić blok od 1.6/1.8?

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 18, 2004, 19:45:34 pm »

Woj-o#772

  • Gość
wymiraowo (zewnętrznie) te bloki sa takei same, ale 1.6 to 1.4 o dłuzszym skoku tłoka, a 1.8 to rozwiercone 1.6 - więc blok jest inny - nie było juz miejsca na pełne mokre tuleje i jest to tak rozwiązane że właśnie mokre to one sa na górze a niżej już "mniej". Dlatego z 1.4 raczej 1.7 sie nie zrobi robiąc np. rozwiert bo przy mokrych tulejach nie ma czego rzowiercać.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 18, 2004, 20:20:44 pm »

Jojo

  • Gość
Dodam że Fso wypuściło ok 100 szt. 1.6 16V i prawdopodobnie 2 szt 1.8 16v.
1.6 był w FSOAK ale go zkradziono a 1.8 o ile dobrze pamiętam to Olo i Janio gdzieś widzieli

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 19, 2004, 13:20:34 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Ja tez widzialem 1.8 16v Atu w warszawie na Kotsisa, jak bylem kupowac z ojcem poldasa w kmisie to komis byl obok (chyba ASO) Daewoo i tam wlasnie koleszka miale tego atu.
to ja, byly Marcin#839

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 19, 2004, 14:20:45 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witka
Zmienię nieco temat. Co na takie zmiany powie przxeniesienie napędu. Kłania się conajmniej wał i most od 132 bo inaczej kaput.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 19, 2004, 19:51:34 pm »

Woj-o#772

  • Gość
noo moment to pewnie z 2.0 porównywalny i jakoś to polskie mosty wytrzymują, a skrzynka rzeczywiście prosiłaby sie o lepsze części typu łożyska ;)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 19, 2004, 20:33:17 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
oto dane silnikow serii K 1.8 pochodzace ze strony producenta
w nawiasach dane dla tej drugiej wersji 1.8 jesli sie rozni
poj :  1.8
a dokladnie:    1796
wymiary: 505/630/615
waga: 104 Kg
obroty biegu jalowego: 750rpm
moc : 116 KM/5500 rpm (135KM/6750rpm)
max moment obr.: 160Nm/2750rpm (165Nm/5000rpm)
sprezenie: 10,5:1
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350