Autor Wątek: problem z uszczelka pod glowice  (Przeczytany 5148 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

problem z uszczelka pod glowice
« dnia: Czerwiec 27, 2008, 19:55:28 pm »

bodzio82

  • Gość
sam  sobie jestem winiem dzisiejszej porazki,zaczelo sie tak wczoraj zalalem do poldka 2 litry benzyny w zbiorniku benzyny nie bylo okolo pól roku bo pomka sie wysrala ,ale po zmianie pompki postanowilem go uruchomic zeby jezdzil na benzynie ,dzis rano wsiadlem odpalil jak zawsze bez problemu mowie o gazie po ujechaniu paru kilometrow przelaczylem na benzyne ale niestety wogolu nie zassal benzyny wiec dalem na gaz i se jade a nagle zaczal sie dusic z tlumika niebieski dym zatrzymalem sie i okazalo sie ze chodzi na 2 garach,wykrecilem swiece suche mimo to przetarlem wkrecilem i dalej to samo a ze jechalem do roboty to dalej na 2 cylindrach silnik oczywiscie sie zagrzal zlapal 110 stopni  ale jakos sie dociagnalem ,po wyjsciu z pracy odpalam a tu znowu to samo a nawet gorzej wogole nie ma sily ruszyc i te same objawy pociagnalem nim  okolo 5 kilometrow i stanolem bo juz nie mnial sily ciagnac ,zawrócilem do warsztatu tam gdzie pracuje i niestety poldus zostal a ja wrocilem do domu z szefem
moze ktos mnial taka sama akcje prosze nie pisac wymien swiece kopulke palec przewody bo wszystko jest nowe ,kiedys zrobilem to samo zalalem mu benzyne i niby nie podawal a na gazie to samo odlaczone dwa cylindry a dwa pracuja normalnie.
Boje sie ze moze zawory i gniazda wypalily sie uszczelka pod glowica wytrzymala  wiec ja juz racjonalnego wytlumaczenia nie mam dodam ze przewody z benzyny zostaly sciagniete i dalej to samo :twisted:

[ Dodano: 27 Cze 2008 22:40 ]
jest ktos co wypowie sie w tym temacie czy na tym for :?: um nie takich

problem z uszczelka pod glowice
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 28, 2008, 04:33:30 am »

Marek

  • Gość
Na których tłokach przestał ci chodzić? Jeśli to dwa sąsiednie to możliwe że przedmuchnęło ci uszczelkę pod głowicą między dwoma tłokami i ciśnienie ucieka z jednego cylindra do drugiego. Ja tak ostatnio miałem u swojego. Bo raczej mało prawdopodobne jest żeby ci jednocześnie na dwóch cylindrach wypaliło zawory. Jeżeli iskra jest na tych cylindrach to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą.

problem z uszczelka pod glowice
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 28, 2008, 10:00:45 am »

bodzio82

  • Gość
dwa sasiednie jak stoisz od przodu pierwszy i drugi ,iskra jest na nich
jednak to nie uszczelka dobrze powiedziales ale ogladalismy z fachowcem i stwierdzilismy ze uszczelka jest ok bo nie ma objawow swiadczacych o wypalonej uszczelce,mówie kiedys wlalem benzyne w zbiornik w ktorym nie bylo kilka miesiecy bo mnialem zatarta pompe i przez pare dni dzialo sie to samo a potem jak sie skonczyla benzyna zaczal spowrotem jezdzic na wszystkich cylindrach
tylko ze ja teraz dosc dlugo jechalem na 2 cylindrach bo chcialem doleciec do roboty i sie zagrzal silnik niestety i boje sie ze to zawory albo nawet tloki stoja
w pon bede myslal bo do pon nie mam mozliwosci dostania sie do poldka :cry:

problem z uszczelka pod glowice
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 28, 2008, 21:18:12 pm »

strażak

  • Gość
kolego widocznie pekły ci pierscionki ja kiedys klientowi silnik rozebrałem a tam niedosci ze popenkane pierscienie lojowe to jescze panewki sie wytarły doszczetnie

problem z uszczelka pod glowice
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 28, 2008, 23:02:42 pm »

bodzio82

  • Gość
strażak, jak by mi poszly pierscienie to by mi swiece zalalo olejem a swiece sa suche,w poniedzialek jak dobrze pojdzie bede dalej smigal bo mam jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia prawdopodobnie przyczyna jest w gazie ale to juz w poniedzialek bede myslal bo nie mam fizycznej mozliwosci dostepu do poldinia :roll: dopiero po weekendzie
ale dzieki za zainteresowanie sie moim problemem pozdr 8)

[ Dodano: 28 Cze 2008 23:06 ]
PS.Strazak pisz troche lepiej bo piszesz jak kura pazurem :mrgreen:

problem z uszczelka pod glowice
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 28, 2008, 23:10:10 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ja bym jednak stawial na przedmuch uszczeleczki. miedzy 1 a 2 cylindrem dosyc czesto wywala uszczelke. caly czas chodzi na dwoch lapie temperature. sam mialem taki obiaw. odpal silnik i otworz pokrywe filtra powietrza zacznik go gazowac i przyłóż ręke do gaźnika. jak bedziesz czul podmuchy to to oznacza ze nie ma uszczelki pod glowica. i bedzie kopcil na bialo
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

problem z uszczelka pod glowice
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 28, 2008, 23:59:30 pm »

Marek

  • Gość
bodzio82 a tak z ciekawości to w jaki sposób stwierdziliście że uszczelka jest ok nie zdejmując głowicy? Dla pewności to możesz jeszcze sprawdzić mu ciśnienie na tłokach jeśli na tych co nie chodzą będzie dużo niższe niż na pozostałych dwóch to szykuj się do ściągania głowicy. Wtedy jeśli okaże się że uszczelka i zawory są ok to pierścienie. Jak już go naprawisz to napisz co mu było bo ciekawy jestem.

problem z uszczelka pod glowice
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 29, 2008, 08:43:56 am »

bodzio82

  • Gość
w taki sposob ze po 1 nie ma widocznej chmury z wydechu czyli plyn nie poszedl na cylindry,  2  olej nie dostal sie do ukladu chlodzenia ,po 3 reduktor nie zamarza ,a po 4 wystraczy odkrecic korek i widac ze powietrze nie dostaje sie do ukladu chlodzenia nawet po przegazówce,ja juz jestem raczej na 90 % pewien ze wina lezy po stronie gazu ,jak rozwiarze problem to napisze o co chodzilo jednym slowem glupota z mojej strony wyjdzie na swiatlo dzienne :x

problem z uszczelka pod glowice
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 29, 2008, 12:05:08 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
przedmuchu miedzy cylindrami nie bedziesz widzial ze plyn dostaje sie do oleju czy cos takiego. chmury dymu tez nie zawsze sa widoczne.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

problem z uszczelka pod glowice
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 29, 2008, 12:15:10 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
pomiar ciśnienia w cylindrach będzie dawał lepszy obraz sytuacji.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

problem z uszczelka pod glowice
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 30, 2008, 17:47:10 pm »

bodzio82

  • Gość
panowie dzis zmierzylem cisnienie na cylindrach 1 ,2 cylinder zero  :shock: odrazu zwalilem glowice no i tak jak mówiliscie wypalona uszczelka miedzy 1 a 2 cylindrem pozniej wrzuce fotki
p.s mieliscie racje chyle czola :oops:
na 3 cylindrze bylo 9 a na 4 3 atmosfery czyli pewnie tez juz ja bralo miedzy 3 a 4 cylindrem



problem z uszczelka pod glowice
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 01, 2008, 13:31:20 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
warto żebyś zaworki dotarł od razu :!:  :!:  :!: , bo jak dobrze nie trzymają (nie są szczelne) to też będziesz miał słabą komprechę.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

problem z uszczelka pod glowice
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 01, 2008, 18:31:36 pm »

bodzio82

  • Gość
BARTEK#1925, wiem mnailem wszystko robic na glanc ale niestety musze narazie zlorzyc jedynie na nowa uszczelke i to wszystko bo nie mam jak do roboty dojezdzac bede mnial jakies wolne to sobie porobie bo to nie jest robota na godz zeby dobrze porobic to trzeba poswiecic troche czasu ,a niestety teraz go za durzo nie mam

problem z uszczelka pod glowice
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 01, 2008, 19:32:48 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2612
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
a wiesz może jakiej firmy ta uszczelka? coby dla ostrzeżenia napisać.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

problem z uszczelka pod glowice
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 02, 2008, 19:15:45 pm »

bodzio82

  • Gość
po odpaleniu okazalo sie ze silnik pracuje na 3 cylindrach :| mimo to pojechalem dzis rano do roboty wzialem dynamometr i dokrecilem na 113 NM po odpaleniu silnik pracowal juz tylko na 2 cylindrach ,wkurwilem sie i zostawilem znow poldka w robocie a sam wrócilem autobusem :(
jutro glowica do planowania nowe uszczelniacze i oczywiscie nowa uszczelka ,ja dalem MORPAK-a nie wiem co to warte ale kiedys zlorzylem na niej poloneza i lata do dzis a juz ze 3 lata minely
pytanie do was jakim momentem dociagnac sruby glowicy oraz potrzebny mi schemat kolejnosci dociagania srub bo z ta uszczelka nie bylo,a mi te dane regulacyjne wylecialy z glowy :(

problem z uszczelka pod glowice
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 03, 2008, 18:38:46 pm »

bodzio82

  • Gość
nie planowalem bo nie mnialem czasu podjechac , ale juz jest spalanowana mam wszystko,w sobote montaz 8)

problem z uszczelka pod glowice
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 03, 2008, 22:17:54 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
no, to teraz będzie latać i dla własnego dobra kup sobie lepszą uszczelkę niż MORPAK  :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

problem z uszczelka pod glowice
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 04, 2008, 07:05:28 am »

Marek

  • Gość
Bartek#1925 ma rację co do tego MORPAK-a moja była tej firmy i też się tak przepaliła (ale w sumie wytrzymała około 70tys km)

problem z uszczelka pod glowice
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 04, 2008, 19:46:43 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
glowice dokrec momentem 113 ewentualnie 125 Nm. kolejnosc: zaczynasz od srodkowej w rzedzie gdzie jest 5 srub. potem dwie srodkowe w rzedzie gdzie sa 4 sruby. jako 2 bedzie ta blizej 2 cylindra nastepna blizej 4 potem 4 sruba w rzedzie 5 srub liczac od przodu nastepnie 2 w tym samym rzedzie potem pierwsza i ostania w rzedzie gdzie sa 4 sruby potem ostatnia i pierwsza w rzedzie gdzie jest 5 srub. nie mam zdjecia schematu dlatego opisalem tak jak umialem.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

problem z uszczelka pod glowice
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 05, 2008, 19:07:46 pm »

bodzio82

  • Gość
dzieki juz sobie przypomnialemjak sie dokreca dzis niestety ale nie mam sily cos robic troszke zabalowalem ale jutro wszystko bedzie profi :lol:

[ Dodano: 06 Lip 2008 09:39 ]
co do uszczelki to kupilem jakis wynalazek firmy AJUST zna ktos ta firme nadaje sie to wogole do poloneza :?:
teraz to mnie zalamka wziela dopiero luknalem na uszczelke a tam napisane polonez1600 :roll:
a stala sie pomylka dlatego bo jak bylem w robocie to szef sie zaoferowal kupic mi ta uszczelke ,mowilem ze do 1500 a on kupil do 1600 ja wrzucilem do poldka na tylna kanape nie zwracajac uwagi a teraz dopiero przeczytalem ,no to jutro tramwajem do roboty :|

[ Dodano: 13 Lip 2008 13:22 ]
glowica planowana nowa uszczelka zalorzona dociagnieta momentem 115Nm i niestety nadal dwa cylindry nie pracuja tym razem srodkowe 2 i 3 ,wykrecilem swiece odpalilem silnik niby dmucha na jednym jak i na drugim cylindrze i to dosc dobrze a nie che palic na tych tlokach ,iskra jest na wszystkich cylindrach,swiece tez przekladalem sa sprawne, sam juz nie wiem czy to silnik walnal czy moze cos z zaplonem a moze glowica zle splanowana  :?:  chyba bede musial sie rozstac z poldkiem z zalem ale chyba jego czas nadszedl
jutro jeszcze cisnienie zobacze na cylindrach jesli bedzie lipa to daje se spokoj :(